Gott Nytt År

Kan ni tänka er att det är ett nytt år. Ja jag förstår inte det. Tiden har gått så fort. Inte han man njuta av 2010. Tycker inte jag i alla fall. Det dör människor, och det föds nya människor sånt är livet. Livet är som en cirkel det fortsätter runt om hela tiden, inte så mycket man kan göra. Man bör göra vissa saker i Livet innan man dör. Ja det är ju en del som jag vill göra i all fall. Här nedan har jag gjort en lista på vad jag skulle vilja göra innan jag dör. Något som ni kanske ska fundera över?


Zorbing

  • Testa Zorbing! Du har kanske sett det på TV någon gång - man rullar ner för en backe i en stor uppblåsbar boll. Skapar säkert en enorm adrenalinkick.


Besöka Kinesiska muren

  • Man kanske inte ska försöka sig på att gå längs hela kinesiska muren, den är trots allt 6 400 kilometer, men att se muren och gå på en del av den är något som vore häftigt att göra.



Bada med Delfiner


  • Att bada med delfiner låter inte så dumt va? Det har varit en riktig dröm för mig. Dom är så söta. Visste ni att dom är den mest känlosamma djurarten, om man plågar dom med det minsta så känner dom av det direkt. Jag har träffat delfiner i Egypten men inte badat med dom. Men någon dag så ska det bli av.



Fattiga barn

Jag tycker synd om alla fattiga barn i världen som går och lägger sig om nätterna med en hungrig mage som kurrar. Även föräldrarna drabbas för att dom själva inte kan skaffa mat åt sina barn. Det är hemskt att behöva tänka på det. Men om alla människor skulle ge åtminstone 2% av sin lön så skulle ingen vara fattig. Kan ni fatta hur lite 2% egentligen är? Jag brukar skänka pengar till fattiga människor, men hade jag varit en 1000 lapp rikare skulle jag skänka ännu mer pengar.

Fattiga barn såldes

Jorden runt resa

Att åka en jorden runt resa låter inte så dumt va? Vilken upplevelse det skulle vara. Att åka till en massa med länder och uppleva varje kultur, tradition mm. Det behövs en massa med pengar för att åka på en jorden runt resa men vem vet. Tänk om jag blir rik en vacker dag, då vet jag i alla fall vad jag ska använda pengarna till.


 

Det finns en massa med saker som jag skulle vilja uppleva, men det här va en del. Vad vill ni göra innan ni dör?

 

 

Gott Nytt år på er mina kära blogg läsare Kram.

 


Kommentarer
Postat av: fatima

Simma med delfiner o bada med elefanter är min dröm o åka till pakistan :-D

2011-01-03 @ 01:06:02
Postat av: MeaganSims19

Do you that's good to buy coursework online? Furthermore, that can save your time!

2012-04-06 @ 04:11:00
URL: http://www.supremeessays.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0